Eko sertifikatai

SOIL Association Organic Standard
Eco Cert
BIO nach EG-Öko-Verordnung
Agriculture Biologique
Demeter
EU Organic Farming
EKO NL
USDA Organic
Organic Farmers&Growers UK
BDIH Certified Natural Cosmetics
Nordic Environmental Label
Ekologinis žemės ūkis
ECO Garantie
UTZ Certified Good Inside
KRAV
BIO EKOLOGICKÉHO ZEMĚDĚLSTVÍ
Debio økologisk
EcoLogo Certified
Council Agricultura Ecologica Murcia
Organic Food Federation
Non Food Certification (NFCC)
Fairtrade Certified
Fairtrade
Not Tested on Animals
Vegan
Kosher Certified
Oeko Tex Standart 100
Good Shopping Guide Ethical Company
Fairly Traded
Vegetarian Society Approved

Įprastinė – Natūrali – Ekologiška produkcija:

  • Visa įprastinė produkcija atitinka minimalius reikalavimus (draudimai teisės aktais);
  • Gaminant NATŪRALIUS produktus nenaudojamos cheminės medžiagos (tarp jų ir naftos chemijos produktai), nedaromi bandymai su gyvūnais, naudojamos kuo lengviau utilizuojamos pakuotės ar pakuotės pagamintos iš antrinių žaliavų;
  • EKOLOGIŠKA produkcija nuo NATŪRALIOS skiriasi tuo, kad papildomai prie šių reikalavimų nustatomas kiekis ingredientų, kurie turi būti užauginti ekologiškuose ūkiuose. Reikalaujamas kiekis priklauso nuo sertifikuojančios institucijos.


Sertifikatas reiškia, kad nepriklausoma institucija užtikrina, jog:

  • Gaminyje nėra potencialiai žmonėms ar aplinkai kenksmingų medžiagų (įskaitant parabenus, naftos chemijos produktus, dirbtinius kvapiklius, dažiklius, hidrintus aliejus, glikolius, šiurkščius prausiklius (SLE, SLES), dietanolaminus (DEA), trietanolaminus (TEA) ir t.t);
  • Produktas ir jo sudedamosios dalys nėra genetiškai modifikuoti;
  • Produktas yra biologiškai suyrantis ir nežalingas aplinkai;
  • Produktas nebandytas su gyvūnais.


Sertifikavimas – globalios ekonomikos reiškinys:

  • Privalumai:
    • padeda vartotojui tikėti, kad gamintojo informacija yra teisinga;
    • Padeda pačiam gamintojui kontroliuoti kokybę ir siekti aukštesnių standartų;
  • Trūkumai:
    • gana ženkliai didina jo kainą, nes sertifikavimo procedūros yra brangios, be to, sertifikuotos žaliavos yra brangios;
    • skirtingi sertifikuotojų standartai klaidina;
    • trukdo plėtotis pasitikėjimo kultūrai rinkoje;
    • kai kuriose šalyse korupcijos ir sukčiavimo rizika yra gana didelė.

Dalis gamintojų savo produkcijos sąmoningai nesertifikuoja (pvz., Aubrey, Hipp, Ecover, EcoLeaf) trečiosiose institucijose.


Marketingo triukai naudojantis „ekologijos banga":

  • Kūno priežiūros produktai dažnai vadinami „ekologiškais“ ar „natūraliais“, jei juose yra vos viena natūrali ar ekologiška medžiaga.
  • Šių triukų nevengia ir plačiai besireklamuojančios garsios kompanijos, todėl visuomet skaitykite produkto sudėtį ir patikrinkite ar yra sertifikavimo ženkliukas!
  • Turėkite omenyje, kad ingredientai sąraše dėstomi jų kiekio mažėjimo tvarka, tad jei ekologiškasis ingredientas (pvz., ramunėlė, medetka) yra pabaigoje, jo produkte yra labai mažai.